WWW.DIESELCLUBSWEDEN.SE

Aktuellt datum och tid: 28 juli 2017, 12:55

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 17 april 2016, 11:59 

Ja, många fina forum i detta land har ett gäng seriösa å generösa experter å hobby proffs med högsta nivå som gärna delar med sig. Men få är medlemmar... Ist för att man köper sig medlemskap kan man ist få betala när man fått lösning på en fråga man ställt. En symbolisk summa. Säg 20-50kr. Via paypal, Swish eller annat. Det skulle nog alla som söker svar på en fråga tycka är mkt billigt å så bidrar de utan å beta medlemsavgiften.

Kan det vara något?

InläggPostat: 25 maj 2016, 21:14 

Peter Diesel skrev:
Ja, många fina forum i detta land har ett gäng seriösa å generösa experter å hobby proffs med högsta nivå som gärna delar med sig. Men få är medlemmar... Ist för att man köper sig medlemskap kan man ist få betala när man fått lösning på en fråga man ställt. En symbolisk summa. Säg 20-50kr. Via paypal, Swish eller annat. Det skulle nog alla som söker svar på en fråga tycka är mkt billigt å så bidrar de utan å beta medlemsavgiften.

Kan det vara något?

Tanken är god.
Men tyvärr en godtycklig sak.
Många reggar sig för att få svar på sina problem.
Många som väl får svar och får rätt på problemet skiter fullständigt att dela med sig efter det

Ilsken minimoto och en elcykel
Nu uppdaterad vagnpark med taikonvagn
En go fru

http://www.bildelarstore.se/

"Det är helheten som gör det. För om du såg en vagina utan kvinna runtikring ligga på gatan så skulle du inte skynda dig dit och trycka ansiktet i den. Du skulle hämta en pinne och försöka slå ihjäl den."

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2 september 2016, 08:33 
Betalande Medlem

Hej,

Fick syn på tråden så jag betalade in 150kr precis.
Skall hedra all den hjälp jag får genom att hjälpa andra så gott jag kan (vilket jag i och för sig allt har haft som vana att göra).

Ha det!

//Robban

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2 september 2016, 20:48 
Betalande Medlem

För övrigt så kan jag tillägga att jag gladeligen hade betalat in en slant för varenda fråga jag hade fått svar på.

Den tiden jag måste lägga för att uppfinna hjulet på nytt hade gett mig flertal tusenlappar i plånboken om jag valt att jobba istället.

Hade jag tex valt att lämna in bilfan hos ett proffs för att reda ut mina idéer så hade det varit allt annat än gratis så...

Inläggsrubrik: Re:
InläggPostat: 5 september 2016, 20:47 

RobbanM skrev:
För övrigt så kan jag tillägga att jag gladeligen hade betalat in en slant för varenda fråga jag hade fått svar på.

Den tiden jag måste lägga för att uppfinna hjulet på nytt hade gett mig flertal tusenlappar i plånboken om jag valt att jobba istället.

Hade jag tex valt att lämna in bilfan hos ett proffs för att reda ut mina idéer så hade det varit allt annat än gratis så...

En eloge till dig helt klart.

Men som jag skrev tidigare så reggar folk sig och får bukt med sina problem efter att ha ställt en fråga.
Alla vill ha allt gratis!
Sen ser vi inte dem förrän de får problem med sina bilar igen.

En go fru

"Det är helheten som gör det. För om du såg en vagina utan kvinna runtikring ligga på gatan så skulle du inte skynda dig dit och trycka ansiktet i den. Du skulle hämta en pinne och försöka slå ihjäl den."

InläggPostat: 2 mars 2017, 23:45 

Varför skall det tjänas något på forumet för.Kostnad för själva forumet är noll kr är svårt idag att få ett forum att tjäna pengar för då skall du ha en egen hemsida med reklam,ta lackguiden ex massor av info om lackboxbygge lackering hur man tillverkar delar i plast kolfiber mm det läggs upp guider i mån av intresse och det alldeles gratis samt att allt är fritt inget krav vare sig registrera sig skriva läsa mm och framför allt inget medlems fiske,vet väl ett 20 tal forumsidor som är likadana bara en tanke jag har för rik på på små forum går inte då det finns tusentalsforum om diesel runt om i världen och med dessa bra översättningar som finns idag.

InläggPostat: 4 mars 2017, 10:46 

Iveco skrev:
Varför skall det tjänas något på forumet för.Kostnad för själva forumet är noll kr är svårt idag att få ett forum att tjäna pengar för då skall du ha en egen hemsida med reklam,ta lackguiden ex massor av info om lackboxbygge lackering hur man tillverkar delar i plast kolfiber mm det läggs upp guider i mån av intresse och det alldeles gratis samt att allt är fritt inget krav vare sig registrera sig skriva läsa mm och framför allt inget medlems fiske,vet väl ett 20 tal forumsidor som är likadana bara en tanke jag har för rik på på små forum går inte då det finns tusentalsforum om diesel runt om i världen och med dessa bra översättningar som finns idag.

Ingen som säger att klubben ska bli rik heller!
Däremot är det inte noll i kostnad för domännamn och webhotell, men inga skyhöga kostnader heller.
Förr fanns vi på Elmia när det fanns mer pengar i klubbkassan och det är inte gratis att ställa ut.

En go fru

InläggPostat: 6 mars 2017, 20:17 

Problemet ligger i att det finns för mycket forum samt att dom flesta tycks hänga på facebook måste till något nytt för att få folk att vara på forum samt betala för sig.
Funderat på en webbshop ? :thumbup:

InläggPostat: 8 mars 2017, 06:52 
Användarvisningsbild

Iveco skrev:
Problemet ligger i att det finns för mycket forum samt att dom flesta tycks hänga på facebook måste till något nytt för att få folk att vara på forum samt betala för sig.
Funderat på en webbshop ? :thumbup:

Våga Vägra Facebook!!!! Jag lade ner allt sånt skit för några år sen, bara några små forum som jag inte övergett.

InläggPostat: 8 mars 2017, 11:54 

Japp alla jävlar tycker man skall vara på facebook verkar inte finnas något annat se på Donald Trump han kan inte vara utan Twitter eller vad det heter.
Visst jag är väl ute på nätet några timmar varje dag helst när käringa kollar på tv då får man sitta och slösurfa men det finns inte mycket att glo på tom fulla ryssar på youtube börjar bli tjatigt ja hela youtube är det.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]