WWW.DIESELCLUBSWEDEN.SE


Aktuellt datum och tid: 22 november 2017, 18:33

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 10 juli 2010, 17:15 
Offline
Administratör

Blev medlem: 23 november 2006, 20:05
Inlägg: 2967
Ort: Elfdalen
Thomas beskriver hur han löste problem med laddtrycksstyrningen:

Citat:
Vw Golf Variant 1.9 tdi -98

Laddtrycksproblem Vag TDI - 98

Symtom:
Problem med att turbon på bilen stängdes av vid 3100rpm på 4:ans växel. Obs endast på fyrans växel!!
Gick igång igen om man vred av tändningen men stängdes av igen vid samma varv/växel.

Åtgärder:

1:Bytte 3 st vakuumslangar från turbo till n75(laddtrycksventil). Pris ca 100:- på ad center.

2:Bytte n75(laddtrycksventil). Pris 419:- på ad center.

Resultat:

Det var n75(laddtrycksventilen) som spökade i mitt fall... Men det kunde lika gärna varit en läcka på någon av vakuumslangarna.


mvh
Thomas

_________________
Thorbjörn
VW Passat Variant TDI -99
Arctic Cat M5 -06
Arctic Cat 500 Auto 4*4 -08
Mustang 613 -68
Crescent "Raketarsle" 107cc -62
Har VCDS, VAS5054, OpCom, Vol-Fcr och Autocom CDP Pro
Bild


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011