Hejsan
Har problem med min primastar som inte går på tomgång / går att starta.
En liten snabb update på vad som gjorts...
PGA tidigare ras har topp, generator, spridare bytts ut. Generatorremmen hoppade in i kamremmen med följd av krokiga ventiler, spridarna byttes till bättre beg pga att dem som satt i toppen inte gick att få ur

Generatorn för att den hade skurit och orsakat hela detta problem?
Bilen gick då ca 50 mil innan generatorremen återigen gick sönder, på tomgång. bilen stängdes av pga missljud från den dåliga generator remen. Resultatet blev att bilen ej startade igen? Kilen på kamdrevet hade gått av... ??? wtf
Sedan byttes kamdrevet (kilen i gjuten i drevet). Sen har bilen gått problem fritt i nästan 500mil. Idag när jag var ute å åkte så märkte jag att den började gå lite konstigt / svarade dåligt på gaspådrag under ca 1200-1500 varv... kopplade jag ur så dog den? funkade att rulla igång så körde hem ca 7-10km. Någon enstaka gång när jag kopplade ur gick den på tomgång... kanske 1 av 10. Svängde in på gårdsplanen och måste då koppla ur vilket resulterade i att bilden dog och lyckades inte rulla igång den. Nu startar den inte längre, går runt och låter som att den "tänder" men orkar liksom inte riktigt gå.
Någon som varit med om liknande fenomen? Tips på vad som kan vara fel?
MVH
Mikael