WWW.DIESELCLUBSWEDEN.SE


Aktuellt datum och tid: 17 december 2017, 11:54

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 27 maj 2010, 16:54 
Offline

Blev medlem: 24 november 2006, 19:02
Inlägg: 1371
Ort: Aneby
Ta reda på det här.

http://www.youtube.com/watch?v=uKYx6Ah22bo

_________________
BMW 330d Powered by my self & powerchip


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 27 maj 2010, 18:28 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 16 januari 2007, 00:37
Inlägg: 1244
Ort:
:thumbup: Intressant filmsnutt. Vad händer med std railtryck och längre öppningstid?

_________________
Volvo V70 D5 -07 MB E270cdi -02 Chevrolet Tahoe -96 3500PU 6.5D-97


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 27 maj 2010, 18:34 
Offline

Blev medlem: 24 november 2006, 19:02
Inlägg: 1371
Ort: Aneby
V70tdi skrev:
:thumbup: Intressant filmsnutt. Vad händer med std railtryck och längre öppningstid?


Har inte testat det ännu, intressant input, ska kolla det.

_________________
BMW 330d Powered by my self & powerchip


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 28 maj 2010, 10:39 
Offline

Blev medlem: 2 oktober 2008, 22:32
Inlägg: 616
Ort: Strängnäs
filmen är borttagen :thumbdown:

_________________
BMW 330d -03 *R.I.P*
Audi 200qt -90 *Såld*
Audi A2 1,2tdi "Sparbössan" -03
VW Tiguan TDI -R -12
KTM 525 exc (sm)
VCDS hex-can
BMW inpa

Richard Särenfors


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 28 maj 2010, 13:14 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 16 januari 2007, 00:37
Inlägg: 1244
Ort:
Är ju inte så insatt i hur en CR styrning fungerar men är det inte så att en förbränningscykel består av flera injektioner. Senaste generationens piezo element ska visst klara upp till 7 injektioner under en förbränningscykel men det är väl 4-5 som är vanligt 2före, en huvudinjektion en efter och så ytterligare en för att få ned kväveoxidhalten eller vad det nu var. Läste lite om det av intresse på Scania men det blev ju bara en snabb genomskummning. Var nyfiken på hur en liten elventil orkar öppna för sådant högt tryck men insåg ju snabbt att det är pilotstyrt med hjälp av bränslets tryck.
En kunnig tuner höjjer nog inte railtrycket utan jobbar med tiderna som spridaren är öppen under dess alla insprutningsfaser eller?
Ökar man trycket så borde det ju krävas mer på ovansidan av injektorn för att hålla emot med mera bränsle i returen eller tänker jag helt fel?

Hmm skulle man plocka bort den sista insprutningen helt och strunta i NOx värdena skulle man ju spara några dyra droppar men vad händer med EGT´n?

_________________
Volvo V70 D5 -07 MB E270cdi -02 Chevrolet Tahoe -96 3500PU 6.5D-97


Senast redigerad av V70tdi 28 maj 2010, 13:20, redigerad totalt 2 gånger.

Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 28 maj 2010, 13:16 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 16 januari 2007, 00:37
Inlägg: 1244
Ort:
Hoppsan_84 skrev:
filmen är borttagen :thumbdown:


Är nog en ny på gång med lite fler testar kan jag tänka mig :D

_________________
Volvo V70 D5 -07 MB E270cdi -02 Chevrolet Tahoe -96 3500PU 6.5D-97


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 28 maj 2010, 17:10 
Offline

Blev medlem: 24 november 2006, 19:02
Inlägg: 1371
Ort: Aneby
V70tdi skrev:
Hoppsan_84 skrev:
filmen är borttagen :thumbdown:


Är nog en ny på gång med lite fler testar kan jag tänka mig :D


Precis så är det. Missade att köra std tryck med förlängd tid. Tog bort den för att inga missförstånd skulle uppstå.

_________________
BMW 330d Powered by my self & powerchip


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011